Helmut Lang osztrák divattervező 1979-ben nyitotta meg első üzletét, ami azonnal ismertté tette. 1986-ban a párizsi Pompidou Centerben tartott kiállításának sikerével pedig betört a francia fővárosba is és megalapította a HELMUT LANG ikonikus divatmárkát. A rendkívül elegáns sziluettek minőségi és gyakran csúcstechnológiájú szövetekből készülnek. A páratlan dizájnt éles és kifinomult szabásvonalak jellemzik. Habár Helmut Lang 2005 óta már nem tagja a márkának, 2007-ben a japán Link Theory újraélesztette és azóta is virágzik, mára a HELMUT LANG exkluzív üzletei Amerikától Japánig mindenhol megtalálhatóak. A jelenleg New York-i bázisú Helmut Lang a divat, a művészet és a design interszekciójába definiálja magát és nem azonosul a divattal, annak ellenére, hogy ennek az édes hármasnak a fizikai megjelenése ruhadarabokban valósul meg. A három kulcsszó, amely köré szerveződik a tervezői munka: a hasznosság, az előzékenység és a deviancia. A Helmut Lang darabok ennek megfelelően míg jól átgondoltak, hordhatóak, funkcionálisak és jól szolgálnak a hétköznapi életben, nem félnek eltérni a szokványostól, mutatni valami újat és megtagadni a hétköznapi normákat sem. Ez a fajta Helmut Langos vonzalom „rosszul csinálni a dolgokat”, ami miatt kihagyhatatlannak gondoltuk a SPARK márkák sorából és ami miatt izgatottan várjuk szezonról szezonra, hogy épp milyen csavarral ejti zavarba a brand az őt szemlélőket. Folyamatos kísérletező szellemmel bontja le és gondolja újra a hagyományos, hétköznapi szabásmintákat, ezzel egyfajta új egyenruhát kreálva annak a kreatív közegnek, aki az öltözködésében is figyelmes, kutató és kifejező. A Helmut Lang ruhák egyszerre letisztultak de komplexek, minimalisták de meghökkentőek.

Magyar
HU